Matkulturkrock

Idag var vi hos dietisten. De är bekymrade över att Micro inte går upp i vikt. Och att han inte dricker. Vi kände väl inte att besöket gav så mycket. Något jag dock tog med mig är att bebisar kan vara väldigt kräsna med nya smaker. Så om vi testar något så får vi inte ge upp! Så idag har det gått åt några bodys när jag har försökt ge lilleman vatten i glas! Dock så ville de att vi skulle trycka i honom modifierat socker. Det är helt emot vad vi tror är bra för honom… vår alternative läkare säger att v inte ska oroa oss. Just nu är hans kropp inte inställd på att växa, han är inställd på att läka sin hjärna! Och att stoppa fel mat i kroppen är en belastning. Det tar energi för kroppen att ta tillvara på maten också, enligt kineseologen. Så vi kämpar vidare med att försöka ge så bra kost som möjligt, med olika sorters kosttillskott. Och ikväll var lilleman otroligt pigg, energisk och motoriskt duktig trots att han både är förkyld och har sovit alldeles för lite under dagen. Hoppet om att han inte ska förbli ett paket har kommit åter trots ett negativt besök hos dietisten! och jag måste fortsätta läsa hur man stärker mitokondrierna enligt Dr Wahls. Men nu satte jag mig framför datorn istället när bebisen sover och köksdisken är undanröjd. Hrm…

51abm5t76fl-_sl500_aa300_piaudiblebottomright1373_aa300_

Leave a Reply

